Přechod Krkonoš s dětmi: 55 km za 7 dní

Navštíveno 08/2018

Sedm dní na cestách, celkem 55 km v nohou. Denně maximálně 11 km, aby to děti ušly a ještě odpoledne v cíli měly čas odpočívat a hrát si. Nocovali jsme každou noc na jiné boudě. A bylo to úžasný!!!

Dojmy z přechodu Krkonoš

Krkonoše jsme přešli s dětmi starými 3,5 a 5,5 roku. Týden spolu v krásné horské přírodě. Bez aut, uklizeni hraček, vaření, vymýšlení "codnesbudemedelat":-). Překvapení na konci každé etapy, jaká asi bude dnešní bouda, výhled, snídaně a jestli se zase přejíme borůvek.

Níže najdete náš podrobný itinerář den po dni a tady je i mapa: https://mapy.cz/s/1Y015

Přípravy
Trans Krakonoše. Cíl byl přejít Krkonoše, spát na boudach, vyhnout se nejfrekventovanějším místům. Naše děti ujdou za den maximálně 10 km a s tím se plánovalo. Plán nad mapou vznikl rychle. Pomezní boudy, Ruzohorky, Sněžka, Bílé Labe, Chata Vatra, Martinovka, Vosecka bouda, Horní Misecky, Spindl. Celkem 55km.

Udělat rezervaci na boudách šlo hladce. Někde chtěli zálohu předem někde ne. Předběžné náklady na 6x ubytování se snídani pro 2 dospělé a 2 děti je deset tisíc.
Den nula
Přijeli jsme z Prahy odpoledne do Rudníku a zapíchli to v autokempu Heřman (nejbližší kemp blízko startu). Cíl byl odpočívat a doplňovat tekutiny. Kemp parádní! Měli jsme pro sebe zahradu s potůčkem lemovanou stromy. Zázemí čisté. Ke kempu patří penzion s restauraci a venkovním hřištěm. Vaří perfektně. Naprostou pohodu narušil Maxíkuv řev. Rozseknul si na klouzačce bradu. Vypadalo to na šití, ale nejeli jsme. Kouzlo s náplastí to musí vyřešit (neměl kdo řídit). :-)

Náklady: 4x ubytování v kempu se snídani 750,-
Den jedna
Přesun autem z kempu do Horní Malé Úpy (Pomezní boudy). Cesta 40minut. Auto necháváme na parkovišti za 50 Kč/den. Start 10:30. Nálada v týmu výborná. Po červené vyrážíme směr Sněžka. Cestou lidi a borůvky a všude kolem krásně. Oběd na chatě Jelenka. Docela dost lidi.

Hned za Jelenkou odbočujeme z červené (davy směřují na Sněžku) na zelenou a jdeme úplně sami po krásné cestičce. Krásné výhledy na Sněžku, kamenné moře, cesta občas dost náročná. Začíná pršet. Děti to zvládají skvěle! Zelená končí, odbočujeme na žlutou směr Ruzohorky a jdeme pod lanovkou. Velká atrakce. :-)

16:30 cíl Děčínska bouda, Ruzohorky. Krásná bouda, pivo a knedlíky. V šest Maxik už spí. Dneska jsme ušli 10,5 km a převýšení 500 m, podle plánu, nejnáročnější den.

Náklady: 4x ubytování se snídani 1100,- (tříleťák Max zdarma).

Den dva

Překrásné ráno! Ticho, klid, východ slunce. Snídaně na horské farmě, místní speciality: žitný chlebík, podplameňák, sýry, jogurty ..... úžasný dobroty! Před boudu je dětské hřiště a zvířata z farmy.

Vyrážíme v 9:00. Mayu "někde" tlačí nové kotnikové boty Viva, takže má už jen sandálky Keeny. To jsem nedomyslela, dat jí nové boty. Chybí mi prsní pás na batohu a vyrážíme směr Sněžka! Modrá obloha a slunce.

První úsek je kilometr nahoru po asfaltce k lanovce Ruzohorky. Lanovka je mega zážitek. Na Sněžce nám počasí přeje, výhledy fantastické! Dlouho se nezdržíme a jdeme po modré směr Luční bouda. Kamenný chodník kolem hory je "vopruz," za to dřevěné mosty přes rašeliniště nás baví. K obědu polévka na Luční boudě, vevnitř je malá lezecká stěna, takže děti neodpočívají ale řádi. :-)

Cesta po modré na boudu u Bílého Labe je překrásná cestička z kopce podél potoka jako v pohádce. Stejně taková je i ta bouda. V cíli jsme v 15:00, dnešní ubytování je luxus: máme wc a sprchu na pokoji, děti palandy (cena tomu odpovídá). Atrakce pro děti potok a korýtko přímo u boudy. Bude pivo a knedlíky. :-)

Náklady: 4x ubytování se snídani 2.300,-

Lanovka Ruzohorky-Sněžka 220,- (děti zdarma).

Den tři

Tak včera jsme ušli 9,5 a máme "dvacku" za sebou. Krásné ráno, tradičně budíček v šest ;) Ještě před snídaní dala Maya s Michalem ledovou koupel v Bílé Labe. Snídaně úžasná (palačinky, vajíčka, meloun ....co dodat).

Vyrážíme před devátou a hned se rozhodujeme změnit (prodloužit) trasu o úsek zvaný Čertova strouha. Děti rozhodly :-). Skvělá volba, byl to nejhezčí dnešní úsek. Borůvky jak dětský hlavy, překrásná cesta podél potoka zakončena bývalou kovárnou.

Pak pokračujeme po žluté přes Erlebachovu boudu (krátká zastávka na pivo, děti si pohrály v umělém potoce). Pokračujeme směr cíl chata Vatra (dnes Dvořákova bouda). Dneska je fakt teplo. 13:30 jsme v cili a 8 km v nohou. Teď bude oběd a odpočinkové odpoledne. Vyžití pro děti venku, hřiště a trampolína. Těším se, že si umyju vlasy. :-)

Náklady: 4x ubytování se snídani 2.150,-

Den čtyři

Probuzeni na chatě Vatra. Krásné místo s výhledem na Špindl. Zatím nejlepší postele a kuchyně. Plus bonus, děti spaly do sedmi. Královská snídaně, venku leje. Vyrážíme po deváté už bez deště. Předpověď hustokrutá, tak jsem děti navlékla, což byla chyba. Prvních 500 m po asfaltu do kopce na Petrovu boudu Max protestoval. Po odebrání dvou vrstev oblečení nálada výborná a čeká nás krásná hřebenovka po červené přes Dívčí a Mužské kameny.

Mraky se honí, ale neprší. Odbočujeme na modrou směr Martinova bouda. Dnešní cíl. Krásnou cestičkou jíme mraky borůvek. Cestou jsme potkali minimum lidi. Už ve 12:00 jsme na Martinovce. Dneska extra krátká etapa 4 km, už jsme na 32km. :-) Polévka a pivo. Ubytování bezvadné, stejně jako u Bílého Labe je tu "wifina." Piva všech značek jsou tady v Krkonoších super.

Odpoledne odpočinek, výprava na borůvky, hned u boudy je plantáž, zábava u studánky. V boudě nám půjčili karty, dámu, šachy (krásný večer). Deštivá předpověď se nenaplňuje, dneska to bylo fakt krátký, mohli jsme to natáhnout na 8,5 a jít přes Sněžné jámy (dáme zítra).

Náklady: 4x ubytování se snídani 1.600,-

Den pět

Brzo ráno z Martinovky pozorujeme dalekohledem pasoucí se daňky. Zážitek. Po jednoduché snídani (na prohýbající se švédské stoly se rychle zvykne :) vyrážíme po zelené borůvkové cestě směr Labská bouda. Modrá obloha, dneska bude krásně.

Úchvatné výhledy na Labsky důl. Labská bouda je dost otřesná, dáme rychlé pivo a po žluté stoupáme na Snežné jámy. Včera byl odpočinkový den a je to znát. Děti jdou jak tryskomyši. Snežné jámy, tohle místo se musí zažít! Horská prémie čokoláda a jdeme dál, po červené rušné magistrále přes skalní útvar Tvarožník. Překrásné výhledy!

Odbočujeme k Vosecké boudě. Dnešní cíl dosazen ve 13:30. 9 km v nohou a převýšení 400 m. Vosecká je na překrásném místě, borůvky, krávy, vyhlídka až na Ještěd. Horské boudy mají kouzlo bez lidi po páté večer a ráno. Jednoduché ubytování, personál nepřekypuje vstřícnosti, snídaně striktně až od osmi, ale tohle místo je podle mě z Krkonoš nejkrásnější.

Náklady: 4x ubytování se snídani 1.600,-

Den šest

V pět ráno pozoruju tu nádheru před Voseckou boudou. Po snídani vyrážíme po zelené kamennou cestou k prameni Labe. Jsme tu brzo dopoledne a sami. Míjíme Labskou po červené směr Vrbatova bouda. Krásné výhledy, vodopád. Odměna na moderní Vrbatovce je, po týdnu české kuchyně, špagety pro děti a hamburgery pro nás;).

Loučíme se s pohledem na Sněžku a klesáme po žluté směr Horní Mísečky. Dnes překrásný den! V penzionu U Kotle jsme kolem druhé. Za sebou máme celkem 52 km, z toho dnes 11. Toto je jediné místo, které známe z dřívější návštěvy. Výborná kuchyně, terasa s výhledem, pro děti venku houpačky, pískoviště, fotbalový míč, dětský koutek, knížky (na ty jsme se vrhli), stolní fotbálek a pro nás gauč s krbem. Nádhera! Zítra se skulíme do Špindlu směr civilizace.

Náklady: 4x ubytování se snídani 1.640,-

Den sedm

V noci byla poradna bouřka! Po královské snídani se překulíme 4 km do Špindlu, po zelené a červené.

CÍL u Krakonoše! 56 km a překrásný týden v horách.

Zastávka na pivo ve Špindlerovské hospodě (hezký dětský koutek uvnitř), kde počkáme na autobus. Ve 12:00 jede bus do Vrchlabí, v busu je wiffina:-). Děti dostaly od řidiče hašlerku, myslím, že tahle jízda bude top zážitek!

S dvěma přestupy jedeme na Horní Mísečky k autu. Hodinu a půl okno na oběd v Pizzosce v Trutnově. A pak už směr Praha .... vana, pračka:-).

Náklady: bus Špindl - Pomezní boudy 232,-

Postřehy z cesty

Co se nám osvědčilo s sebou: power banka, fleacové vesty (děti nosily nejvíc), rozdělení oblečení v batohu pro každého zvlášť v záclonové tašce, lehké sandály na přezutí.

Na všech boudách nedávají automaticky ručníky, ale na požádáni ochotně zapůjčí.

Dá se ušetřit při objednání ubytování rovnou s polopenzí, ale může se stát, že bude každý večer "česká klasika" s masem. Změna na polopenzi se dá udělat i po příchodu na boudu.

Děkujeme Velkému Krakonoši, že nám hory i počasí přálo!

Ubytování v okolí

Další tipy na ubytování, které jsme osobně nezkusili, ale mají skvělá hodnocení od rodin s dětmi. Napište nám, jak se vám tam líbilo!