Dovolená s dětmi - jižní Francie

Navštíveno 08/2016

Asi mi dáte za pravdu, že zorganizovat rodinnou dovolenou tak, aby byla zajímavá pro děti i dospělé, může být někdy pěkný oříšek. My jsme se však tohoto úkolu nelekli a vloni jsme s našimi třemi dětmi podnikli “road-trip” po jižní Francii.

Základem každé takové putovní dovolené je dobrá příprava a plánování. Jakmile jsme dali dohromady seznam míst, která bychom rádi navštívili, zasedli jsme k počítači a hledali, jak jsou dojezdově daleko od sebe a podle toho jsme také hledali ubytování. Samozřejmě jsme museli i nějaká místa z našeho seznamu vyškrtnout, ale to, co zbylo, myslím stálo za to. Však posuďte sami:

DEN 1:
Safari de Peaugres

Hned první den našeho putování nás čekalo velké dobrodružství. Vzhledem k tomu, že jsme nikdy žádnou cestu po safari (ani po tom ve Dvoře Králové) neabsolvovali, tak jsme nevěděli, co od Safari v Peaugres očekávat. Ale plánek, který jsme na místě dostali, byl vcelku srozumitelný, a paní u pokladny taky vše potřebné vysvětlila. Nejdříve jsme tedy vyrazili na cestu autem a to byl opravdu zážitek. Asi největší byl, když se vstříc našemu autu vydal velký bizon - asi aby chránil svoje stádo, které se spokojeně páslo u cesty. Proti němu vypadali medvědi polehávající opodál v trávě vcelku mírumilovně.
Po třičtvrtěhodinové projížďce napříč “kontinenty” jsme nechali auto na parkovišti a vydali se do druhé části parku, která už byla klasickou ZOO. Tady děti nejvíce nadchlo krmení lachtanů a možnost se podívat skoro do tváře žirafám.
Více o tomto dni najdete na mém blogu.

UBYTOVÁNÍ 1
Využili jsme služeb portálu AirBnB a našli ubytování u sympatického páru Nanou a Philippa ve vesnici Sauveterre. Jejich “domek pro hosty” v rustikálním stylu měl dvě ložnice, k dispozici byla zahrada i bazén. Malou nevýhodou bylo to, že v malinké kuchyňce se nacházela pouze lednice, mikrovlnka a rychlovarná konvice (což jsme ale dopředu věděli), takže na žádné velké vaření to nebylo.

DEN 2:
Le Musée du Bonbon Haribo - Uzès
Toto místo jsme si rozhodně nemohli nechat ujít, protože ukažte mi dítě, které nemá rádo gumové bonbóny Haribo :) Muzeum je rozděleno na několik částí a každá nadchne nečím jiným. Mě rozhodně překvapilo, kolik druhů bonbonů se vlastně vyrábí a děti to, že si na konci prohlídky mohly samy “vyrobit” pytlíčky se svými bonbóny. Po návštěvě muzea se pak mohli vydovádět v přilehlém venkovním zábavním centru se skákacími hrady a jinými atrakcemi.

Pont Du Gard
Dětem unikalo moje dojetí, když jsem jako milovnice antických památek sahala na kameny staré dva tisíce let, ale byly nadšené, když se potom mohly vykoupat v řece protékající pod historickým akvaduktem z římských dob. V horku přišlo takové osvěžení opravdu vhod.

Avignon
“Avignon, tam je shon, tam na mostě všichni tančí…” - ano, v této známé dětské písničce ze zpívá o mostu Saint-Bénézet, známému spíš jako avignonský most, jehož torzo ční nad řekou Rhonou. V Avignonu, dřívějším sídle papežů, asi děti nenalákáte na prohlídku papežského paláce, ale prohlidku terasovitých zahrad, odkud je nádherný výhled do okolí, by snad zvládnout mohly. Odměnou jim pak může být skvělá levandulová zmrzlina
Více o tomto dni najdete na mém blogu.

DEN 3
Châteauneuf du Pape, Abbaye Notre-Dame de Sénanque, Gordes

Ráno třetího dne jsme opustili ubytování v městečku Sauveterre a vydali jsme se dál na jih. Po cestě jsme se ještě zastavili ve vesnici Châteauneuf du Pape, které je známé svým vínem, a pak jsme zamířili k cisterciáckému klášteru Abbaye Notre-Dame de Sénanque. Je to takové “must-see” místo, pokud se rozhodnete navštívit jižní Francii, protože levandulové pole, které klášter obklopuje, snad nechybí na žádné pohlednici z Provence. Odsud jsme vyrazili do příjemného městečka Gordes, kde se natáčel film Dobrý ročník s Russelem Crowem v hlavní roli. My jsme ho ale chtěli navštívit i z toho důvodu, že bylo ve finále soutěže o nejkrásnější vesnici Francie a myslím si, že právem.

Roussillon & Le Sentier des Ocres
To nejkrásnější nás ale v tento den ještě čekalo: na kraji městečka Roussillon (cca 8km od Gordes), se můžete vydat na Okrovou stezku. Ta bohužel není kvůli množství schodů vhodná pro kočárky, takže doporučuji vzít nosítko. Menší děti by mohly kratší, zhruba třicetiminutovou trasu zvládnout i bez něj. Zatímco vy se budete kochat pohledem na krásně zabarvené skály v odstínech okru, ony budou šťastně capkat v okrovém prachu (takže sem si rozhodně neberte žádné bílé nebo kožené boty, protože byste z nich okrový prach těžko dostávali. Sandály typu Crocs úplně postačí). Odsud jsme už vyrazili směr Azurové pobřeží do místa našeho dalšího ubytování v městečku La Cadière d´Azur.
Více o tomto místě se dočtete na mém blogu.

UBYTOVÁNÍ 2
Opět jsme využili služeb AirBnB a zajistili si ubytování v soukromí. I když je historické městečko La Cadière d´Azur kouzelné a rozhodně stojí za to projít si jeho středověké uličky (zvláště v noci, kdy mají kouzelnou atmosféru), příště bych z čistě logistického hlediska radši našla ubytování blíž moři.

DEN 4
Aqualand St.Cyr sur Mer

Čtvrtý den jsme pojali jako odpočinkový a vzali jsme děti do aquaparku přímo v přímořském městečku St.Cyr sur Mer. Lístky jsme kupovali dopředu přes internet, protože se tak dá ušetřit pár euro na vstupném. Po vstupu do areálu jsem se trochu zalekla některých atrakcí (a hlavně dlouhých front na ně), ale ty byly stejně určené pro větší návštěvníky. My jsme našli část věnovanou menším dětem, kde jsme strávili příjemný den.
Večer jsme pak strávili procházkou po promenádě nedalekého letoviska La Ciotat, o kterém se ještě zmíním dále.

DEN 5
Saint-Tropez

Kdo by neznal strážníka Cruchota a další četníky ze známé filmové série? Když už jsme byli na Azurovém pobřeží, nemohli jsme si nechat ujít výlet do tohoto známého letoviska. Pro mě osobně to ale bylo trošku zklamání. Nejenom v tom, že už při příjezdu jsme museli čekat v dlouhé koloně aut, ale také proto, že četnická stanice, jak ji známe ze známé série filmů, už dávno neexistuje. Celé náměstí včetně budovy samotné bylo kompletně zrekonstruováno a film připomíná muzeum, které bylo v jejích útrobách nedávno otevřeno.
Ale to neznamená, že Saint-Tropez nestojí za prohlídku! Ba právě naopak! Procházka přístavem vám nabídne pohled na nádherné jachty milionářů a mimo hlavní ulice s davy turistů si můžete oddychnout v malebných zákoutích města.
Po cestě zpátky po pobřeží jsme se zastavili vykoupat v letovisku Le Lavandou.

DEN 6
La Ciotat - Route des Crêtes

Poslední den jsme strávili na písečné pláži ve výše zmiňovaném městečku St.Cyr sur Mer a navečer jsme zavítali do městečka La Ciotat. Nejdřív jsme ale zamířili klikatou silnicí nahoru nad město, na tzv. Route des Crêtes, odkud se můžete kochat nádhernými výhledy na národní park Calanque, jehož skály se noří do azurově modrého moře.
Večerní La Ciotat už pak plně tepalo dovolenkovou atmosférou. Předtím, než jsme zamířili k obchůdku s nejlepší zmrzlinou (64 druhů!!!) ve Starém přístavu, prošli jsme se po přímořské promenádě, kde se děti vydováděli na několika dětských hřištích.
Víc k této části dovolené najdete na mém blogu.

Kde místo najdete

Dovolená s dětmi - jižní Francie

Place Blanqui 12, Saint-Tropez, 83990

Co najdete v okolí

Víc míst, která objevil(a) Hanka

Hanka
Jmenuji se Hanka a s manželem máme 3 děti (1, 4 a 7 let). V roce 2014 jsme se přestěhovali do Švýcarka. Jsme celkem aktivní rodina a baví nás tuto krásnou zemi poznávat. O našich výletech a o zdejším životě píšu na blogu www.adinajustina.blogspot.ch. Ve svých příspěvcích se snažím popsat navštívená místa tak, abych pomohla dalším stejně založeným rodinám při plánování, kam vyrazit s dětmi. A jelikož jsou i dny, které nejsou vhodné pro venkovní aktivity, můžete na blogu najít i kreativní tipy pro deštivá odpoledne :).