Camping Grabner a okolí jezera Attersee

Navštíveno 06/2023

Začátkem června jsme si naplánovali rodinnou dovolenou s přáteli a dětmi v okolí  jezera Attersee. Dětem bylo od cca osmi měsíců po rok a půl, takže výlety jim byly přizpůsobené. Měli jsme k dispozici 6 dní a myslím, že byly využity naplno. Byli jsme ubytováni v kempu Camping Grabner, který hodnotíme velice pozitivně. Pronajali jsme si několik karavanů.

Rozhodně doporučuji rezervovat dopředu. I co se týče místa pro karavan, který byste si  přivezli. Kemp byl o víkendech totiž plný. V kempu je mimo jiné obchůdek a dětské hřiště. Voda v jezeře byla sice chladnější, ale i tak jsme se několikrát vykoupali. Voda byla krásně průhledná.

Ubytování bylo opravdu super. Karavan byl čistý a byla k němu přidaná i místnůstka pro  jídelnu a kuchyň. Venku bylo posezení a gril s předzahrádkou. Určitě si požádejte o kartičku Sommercard. Využili jsme některé slevy.

1. den našeho výletování nám byl inspirací výlet od Romany. Jeli jsme autem od jezera Attersee do města St. Wolfgang cca 45 minut a zaparkovali jsme u spodní stanice lanovky na Schafberg. Pěšky jsme si prošli krásné městečko. Celou trasu jsme šli cca 4 hodiny s mnohými přestávkami (cca 10 km). Cesta je vhodná pro kočárky a je zde několik příležitostí ke koupání. Oběd jsme si dali ve Stroblu ve stánku Grill am See. Jak popisuje Romana, tak cesta byla moc krásná. K parkovišti jsme se dostali trajektem z Gschwendt do St. Wolfgang. Plavba trvala cca 15 minut.

2. den jsme jeli k jezeru Gosausee cca hodinu. Podél jezera si několik odvážlivců prolezlo místní ferratu, která je obtížnost B/C. Já začátečník jsem to vzdala už na začátku. Výbava nikde nešla půjčit, měli jsme s sebou. Naše trasa vedla od parkoviště kolem Gosausee k Hinterer Gosausee a zpět. Měla cca 14 km a je s obtížemi sjízdná s terénním kočárkem. My měli naštěstí pro chlapečka krosničku. Nicméně jsem opravdu ráda, že jsme tuto cestu podnikli. U Hinterer Gosausee byly neskutečné krásné výhledy na hory a na Dachstein a také chata s občerstvením. Výlet byl na celý den, do kempu jsme se vrátili kolem 6. hodiny večer.

3. den jsme si nemohli nechat ujít výlet do Hallstattu. Cesta trvala cca hodinu. Lanovkou jsme si vyjeli směrem k solným dolům. Doporučujeme zřetelně říct, že chcete pouze cestu tam, jinak vám automaticky započtou i cestu dolů. Doly jsme ale nenavštívili, protože jsme na to měli moc malé děti. Na vrchu jsme se prošli k vyhlídce na Hallstatt, která byla fenomenální. Poté jsme absolvovali cestu dolů. Šli jsme pěšky. Cesta je sjízdná s terénním kočárkem, raději bych volila krosničku. Trasa má sice jen cca 2 kilometry, ale cesta není tak úplně zpevněná. Následoval oběd a prohlídka městečka. Rozhodně to za to stojí. Oběd jsme si dali ve stánku Hallstatt Imbiss.

4. den  Opět jsme se inspirovali u Romany a střihli jsme si okruh kolem jezera Egelsee. Můžeme jen potvrdit, že Egelsee je klidný kousek přírody a že restaurace Druckerhof je fantastické místo s výhledem. Trasa byla sjízdná s kočárkem. Dětem se moc líbily místní ovečky, oslové a jeleni. Zbytek dne jsme pak strávili na koupališti u našeho kempu. Po předložení kartičky zapůjčené na recepci, jsme měli vstup zdarma. Na koupališti je i malý tobogán a brouzdaliště pro nejmenší.

5. den jsme jeli cca 45 minut do obce Postalm. Jeli jsme placenou silnicí až na vrcholek.  Zde jsme si dali cca 8 kilometrů dlouhou túru. Děti jsme umístili do krosniček a nosítek. Cesta byla opravdu jak z reklamy na Milku. Všude vrcholky hor a krávy. Po trase bylo několik chat s občerstvením. Cesta trvala nanejvýš 4 hodiny. Na poslední den jsme si nechali výlet do St. Gilgen a lanovku na Zwölferhorn, který zmiňuje Romana. Na hřebeni jsme si prošli 4 kilometrovou stezku a poté cca 5 km dolů. Všude nádherné výhledy a příroda. Naši mimináčci to v krosničkách a nosítku také zvládli. Jistě by se v okolí rakouských jezer dalo naplánovat nespočet výletů.

Ubytování v okolí

Další tipy na ubytování, které jsme osobně nezkusili, ale mají skvělá hodnocení od rodin s dětmi. Napište nám, jak se vám tam líbilo!