Budapešť s dětmi ve 3 dnech - Maďarsko

Navštíveno 05/2017

Tip, jak si pohodově úžit prodloužený víkend v Budapešti: promenáda podél řeky, zubačka, památky zvenku, termální lázně a ostrov plný zábavy pro děti.

V Budapešti se toho dá s dětmi dělat hodně. My jsme tam byli na prodloužený víkend v květnu. Bylo krásné počasí a tak jsme volili venkovní aktivity. Památky jsme také obdivovali jen z venku. Se čtyřletým klukem je to plýtvání časem a penězi za vstupné, protože on chce stejně jen koukat na lodě na Dunaji a čekat, jestli pojede “obojživelný autobus”: turistický autobus, který část vyhlídkové trasy jede po silnici a pak sjede do Dunaje a spustí lodní šroub.

1. den - památky

Naši trasu jsme začali nenáročnou procházkou po krásné Dunajské promenádě, která je zpestřena sochami. Dlouho jsme se zdrželi u sochy slečny, která podává míček pejskovi a fotili se se šaškem sedícím na zábradlí.

Trasa vede přes krásný most Széchenyi, který stráží dva obří lvi. Na konci mostu už čeká prastará dřevěná zubačková lanovka, která vyváží turisty na hrad. Čekání na lanovku zkrátí vybírání zmrzliny ve vhodně umístěném stánku, hned vedle fronty. Z lanovky je nádherný výhled na protější břeh a asi nejslavnější budovu Budapešti - parlament.

Příjemná procházka vedoucí od hradu k Rybářské baště se dá profrčet na koloběžce a ty pompézní kulisy dětem ani tak nevadí. Celý okruh by dospělému trval přibližně dvě hodiny. S dětmi jsme tak strávili celé odpoledne.

2. den - termální lázně

Naše děti jsou vodomilné. Nemohli jsme jim tedy lázně odepřít. Vybrali jsme lázně Szechenyi. Nachází se totiž ve velkém parku, kde je kromě lázní ještě zoo, cirkus a muzeum. Kdybychom po koupání měli chuť, šlo by tenhle park ještě prozkoumat. Na to ale nedošlo, protože bylo krásně, svítilo sluníčko a venkovní bazén s 34 stupňovou vodou, umělým prouděním, tryskami a bublinkami prostě stačí.

Cestou zpátky do města doporučuji vystoupit na stanici metra Deák tér. Na ulici Szent István tér 3 je totiž k dostání asi nejúžasnější zmrzlina v Budapešti, kterou kouzelníci v malebném obchůdku Gelarto Rosa tvarují do květu růže. Jen pár kroků dál ohromuje svojí velikostí Bazilika svatého Štěpána, která se se zmrzlinou v ruce okukuje mnohem lépe než bez ní.

3. den - Markétin ostrov a plavba po Dunaji

Markétin ostrov leží uprostřed Dunaje a je dostupný z Budínské i Pešťské strany po mostě Margid Híd. Je to vlastně obrovský park s různými hřišti a sportovišti, kolem celého ostrova vede běžecká trasa. Strávili jsme tady krásné slunečné dopoledne, děti lezly po stromech, jezdili na koloběžkách, vyzkoušeli všechny průlezky, pískoviště, lanové dráhy a houpačky. Viděli jsme dokonce strakapouda a brhlíka, což je proti městským holubům zajímavé zpestření. Ani nám nevadilo, že u vstupu na ostrov nebyly k pronájmu šlapací rykši, které jsme podle průvodce zvolily, jako hlavní atrakci tohoto ostrova.

Bydlení přes Airbnb

V centru Budapešti jsou staré měšťanské domy s velikými byty s vysokými stropy. Na Airbnb je velký výběr bytů k pronajmutí a s dětmi je to rozhodně lepší volba než hotel. Máte pro sebe celý byt a hlavně kuchyň, kde si můžete vařit.  My jsme měli k dispozici obrovský byt za polovinu ceny, kterou bychom dali za ubytování v malém hotelovém pokoji s přistýlkami. A nemuseli jsme uhnout z jejich stravovacích zlozvyků - ke snídani kaše, k večeří těstoviny.

Co se může hodit

Chození po městě, obzvlášť v turisticky exponovaných místech, není nic pro děti. My jsme to vyřešili koloběžkami. Chodníky v centru Budapešti jsou koloběžkám přívětivé. Kočičí hlavy jsou jen na hradě, když se vystoupí z lanovky, o kus dál po trase je ovšem zase hladký chodník.

Městská hromadná doprava je také “family friendly”. Děti do šesti let mohou jezdit zdarma. Rodinám se vyplatí hromadná jízdenka na 24, 48 nebo 72 hodin.

Krásná žlutá retro tramvaj č.2 jede po celém břehu Dunaje a pro kluky je fascinující. Pokud máte štěstí na starší kus, lístky si cvaknete ve starých označovačích, které dělají do jízdenek dírky. Děti možná moc nezajímají honosné budovy na protějším břehu, ale obří vyhlídkové lodě nebo motorové čluny na Dunaji roztetelí duši každého chlapečka (i toho, co mu je zrovna přes třicet).

Pokud vás láká plavba lodí, není potřeba kupovat si předražené vyhlídkové lodi pro turisty. Po Dunaji křižují lodě městské hromadné dopravy za 750 HUF pro dospělého a 550 Huf za dítě (tj. cca 75 a 55 Kč). My jsme pluli mezi zastávkami Margaretin ostrov a vrch Gelért a užili si krásné výhledy na celou Budapešť.

Forinty byly pro děti první důležitou atrakcí. Směnný kurz je totiž přibližně 1:10. Takže dostali kapesné na cokoliv ve výši oslnivých dvou tisíc! (tedy 200Kč) a byli z nich rázem ohromní boháči.

Za článek děkujeme Janě z webu Objevímesvět.cz

Kde místo najdete

Budapešť s dětmi ve 3 dnech - Maďarsko

XIV. kerület Állatkerti körút 9-11, Budapest, 01146

Co najdete v okolí

Víc míst, která objevil(a) Jana z Objevíme svět

Jana z Objevíme svět
Jsme rodina se dvěma dětmi (Julie, 9 let a Kryštof, 5 let). Cestování a  výlety nás vždy příjemně vytrhnou z každodenního stereotypu a dávají nám  možnost být skutečně spolu. Inspirovat a motivovat ostatní rodiny k  cestování se snažíme na našem webu www.objevimesvet.cz. .