Vyhlídka Baba s dětmi - Hluboká nad Vltavou - okres České Budějovice

Navštíveno 10/2020

Vyhlídka Baba je skalní útvar nad řekou. Už samotná cesta nahoru je pro děti dobrodružství, navíc vás čeká překrásný výhled.

Kde se vyhlídka nachází?

Vyhlídka Baba je skalní útvar nad řekou, který je součástí naučné stezky Hluboká nad Vltavou – Poněšice. Stezku, až k odbočce na vyhlídku, můžete absolvovat na kole nebo pěšky (nebo lodí – přímo u odbočky je molo, ze kterého je vyhlídka také pěkně vidět). U informační cedule č. 4 s názvem Baba se dáte doleva po červené – cestička už je vyšlapaná, místo je hojně navštěvované.

Cesta nahoru

Cesta nahoru je dobrodružná, často se zužuje, vede přes kořeny, někdy blátem, v létě trávou, na podzim po klouzavém listí a do kopečka...

Na vrcholku kopce zatočíte doprava (u velkého památného stromu), projdete kolem převisu opět dolů. Hustějším porostem směrem z kopce se budete blížit k vodě, kdy narazíte na skalní útvar. Není tam žádná cedule, ani ukazatel. Po zdolání pár kamenných „schodů" jste nahoře a můžete se kochat. S malými dětmi je tato část trochu adrenalin, ale mají radost, že zdolaly skálu!

Na vyhlídce jsme letos byli třikrát. Na jaře u památného stromu najdete plno bledulí, v parném létě se zase zchladíte pod stromy a nesmíte zapomenout repelent a na podzim jsou výhledy skutečně překrásné.... To je také vidět na počtu lidí, které jsme zde na podzim potkali.

Parkování

Zaparkovat můžete na začátku stezky na veřejném parkovišti Hamry v Hluboké nebo popojet až k Přístřešku Hamry. Od tohoto místa měří výlet na Babu i s cestou zpět 5,5 km.

Na mapě ji najdete zde.

Kompletně naplánované výlety ze stejné lokality najdete v našem e-booku
17 ověřených výletů v jižních Čechách

Co najdete v okolí

Víc míst, která objevil(a) Sabina

Sabina
Ve městě, kde by chtěl žít každý, vychovávám dvě, zatím školkou povinné, děti narozené v roce 2014 a 2016. Raději jsme venku a neradi dlouho cestujeme autem, takže zatím spíš objevujeme krásy našeho okolí....