Pašerácká a Zbojnická stezka u lanovky na Bílé - okres Frýdek Místek

Navštíveno 07/2020

Od horní stanice lanovky vedou dvě krásné stezky pro děti, každá z nich vystačí na celodenní výlet. Pašeráckou stezku dětem zpříjemňují prolézačky, Zbojnickou zase kvíz s hádankami.

Čtyřsedačková lanovka u sjezdovky na Bílé je v provozu i v létě.  Vyvezla nás na kopec dva dny po sobě. Kromě lidí lze nahoru přepravit kola i kočárky. Pro děti byla cesta nahoru nad korunami stromů zážitek a už by ani žádný další program nepotřebovaly. Nahoře nad lanovkou je, kromě výhledu na Lysou horu a dřevěného zbojníka, i rozcestník a každý si může vybrat, na co se cítí. Začíná zde single trail pro horská kola, dolů se dá sjet i koloběžkou, dá se jít na delší, či kratší túru. My jsme šli dvě nejkratší trasy uzpůsobené malým dětským nožičkám.

Pašeráckou stezkou bez kočárku

První den jsme vyrazili po Pašerácké stezce. Je to pěšinka kopcem dolů okolo sjezdovky, vede po trávě a v lese. Určitě není dělaná pro dětské kočárky. Náš Neposeda to šel celé po svých a ani nestihl protestovat. V poslední části kopce se můžete těšit na pašeráckou skrýš, most mezi stromy, průlezku a studánku.

Pašerácká stezka vede přímo k parkovišti lanovky, ale dá se odbočit na cestičku vlevo a jít cca 20 min k oboře se zvířaty. Je to skoro rovina, po cestě jsou tabule s obrázky a popisky lesních zvířat a plné kaluže pulců. V oboře na nás čekali daňci, mufloni, jeleni, jezevec a bažanti. Od obůrky jsme se dali kolem loveckého zámečku na stezku podél řeky Ostravice. Dvacetiminutová cesta zpět k parkovišti trvala dlouho, protože po cestě je několik dětských průlezek, z mostku se dají házet kamínky anebo se dá jít k vodě na kamenité plážičky vytvořené proudem přímo v říčním korytě. V horkých letních dnech může být voda v říčce příjemným osvěžením, naše děti byly nadšené. Celý výlet se dá naplánovat na 3 hodiny nebo i na celý den.

Na Zbojnickou stezku klidně s kočárkem

Druhý den jsme zopakovali cestu lanovkou. Když jsme u pokladny řekli, že jdeme na Zbojnickou stezku, dostali jsme kartičku, kam jsme měli vypsat odpovědi na otázky, které si přečteme na stezce s tím, že vyplněnou kartičku pak máme vrátit do pokladny. Nahoře u rozcestníku jsme se vydali na opačnou stranu, sledovali jsme Zbojníka. Čas od času se objevila tabule s otázkou a Princezna vybrala jednu správnou odpověď ze třech možností a podle odpovědi jsme do kartičky zapsali písmenko.

Zbojnická stezka je delší, má asi 3 km a vede po širokých lesních cestách, je sjízdná i s kočárem. Stezka vede zase k obůrce a zvířátkům a odtud zpět na parkoviště skoro stejnou cestou jako předchozí den, opět plážička, průlezky a kamínky. Po všech povinných zastávkách jsme přišli k pokladně lanovky, kde si Princezna vyzvedla drobnost za správně vyplněnou kartu. Celou procházku jsme zvládli za půl dne i s piknikovým obědem.

Kousek od sjezdovky je dětský letní park, ale o tom zas příště.:-)

Za recenzi děkujeme Míše, jejíž výlety můžete sledovat i na stránce Děcka v kufru.

Kompletně naplánované výlety ze stejné lokality najdete v našem e-booku
20 ověřených výletů v Beskydech a okolí

20 ověřených výletů v Beskydech a okolí
Více informací

Ubytování v okolí

Další tipy na ubytování, které jsme osobně nezkusili, ale mají skvělá hodnocení od rodin s dětmi. Napište nám, jak se vám tam líbilo!

Kde místo najdete

Pašerácká a Zbojnická stezka u lanovky na Bílé - okres Frýdek Místek

Bílá 173, Bílá, 73915

Co najdete v okolí

Víc míst, která objevil(a) Míša

Míša
Jmenuju se Míša. Jsem máma dvou dětí (6 a 3), toho času na mateřské dovolené. Bydlíme na východní Moravě. Milujeme cestování a poznávání nových míst. S dětmi vyrážíme hlavně po Česku a v Evropě. Ostatní kouty světa na nás čekají, až trošku odrostou :-) Společné výlety sdílím na facebookové stránku Děcka v kufru (https://www.facebook.com/deckavkufru).